パフォーマンス みなみと遊女の本当の浄土 聖地巡礼ツアー
Exhibition View
All Photo by Araigosaro
Statement
And made the performance about it.
・Probably, In the root of a prostitute has a perverted feeling that “It can not be beautiful if it does not get dirty?”
・My work and love to think into the poor prince ‘s spirit.
・The reason for having a river is to spread water to Edo. To “reversely flow” the river in a video gimmick means that the prostitute who lost herself was released from slavery to Edo and headed for Pure Land in a new sense.
新宿にはもうない川がある。
冬、みなみは新宿の寺で不思議な紐を発見する。その紐に近づくと、足のない骸骨が現れて、川に身投げした「こども(遊女)」だと言う。「こども」の浄土のため、みなみは「こども」たちをおぶって住職さんや大家さんに話を聞きながら新宿を歩き、本当の浄土探しに奮闘する。
以下は、制作中に思案していたこと。
- 遊女の根底には「汚れないと美しくなれない」という倒錯した思いがあるのではないか。
- かわいそうな遊女の霊に思い入れる私の業と愛。
- 人口河川をひいた理由は江戸に水を行き渡らせる為。その川を、映像ギミック的に「逆流」するということは、身投げした遊女が、江戸への隷属から解放され、新たなる意味で浄土へと向かうということ。
金藤みなみ
CREDIT
Performance
2017, performance(90:00min),costume/fablic,bell,wire and string,novel and illustration embroidery by Kinto Minami
Novel binding by Kazuyuki Yamamoto
Photo by Araigosaro
Video
Video installation,performance,voice by Kinto Minami
sound and video adviser by Yamagata Issei
camera by Tomotoshi
crew Ogaya Kaai and more.
INFO
3.March 2017 〜 3月5日(日)
ツアー
主催 まつりのあとに実行委員会
ゲンロン カオス*ラウンジ 新芸術校 上級コースの、成果展示の連動企画展示です。
official website http://www.maturinoatoni.jp/03_sugamo_shin.html
archive website https://kintominami.com/works/pilgrimage.html
review by Kobayashi Taiyo 『「逆再生」の中に現れる身体』-「みなみと遊女の本当の浄土」レビュー|小林太陽|note(ノート) https://note.mu/yan_a_gawa/n/nf94ff25817e4
review by Taku Suzuki 「異界再生装置、金藤みなみ、浄土」https://www.facebook.com/taku.suzuki.92/posts/1158036940984797
portfolio page 2017年ポートフォリオ内「みなみと遊女の本当の浄土」ページ